Direktlänk till inlägg 23 april 2007

När två blir en

Av Thony - 23 april 2007 21:01

Kan man vara lycklig ensam, tror inte det, man kan inte känna riktig lycka utan att ha någon och dela den med, som upplever samma känslor som man själv gör vid det tillfället/tiden.


Har under en lång tid kännt den känslan men har nu blivit berövad den känslan, känslan av välmående och välbefinnande. Den är som bortblåst. Man kan få små pustar av den ibland iform av ord en smekning eller rentutav en liten puss.


Kommer alltid att minnas hur det var att vara lycklig, att skratta med någon som man delar allt med, både ont och gott. Att bli väckt mitt i natten av att nån har mardömmar, att få trösta och inge trygghet. Att vakna med nån som ser ut som ett troll men är lika glad för det. Att trampa runt i en massa tvätt som inte tillhör en själv. Höra ett kras från köket och orden därpå -Jag är bara söt, då kan man inget annat än å bara vara lycklig.


Nu blir det inget mera sånt, nu blir det ingenting. nu är man ensam.

Ensam vill jag inte vara lycklig  vet inte ens om jag kan eller orkar försöka.



Nån sa nån gång att man ska pröva allt minst en gång i livet, har väl gjort det.

Nu även prövat att vara lycklig, nu ska jag pröva olycklig ett tag. Man får se jag kanske trivs så.

Nån sa även att den enda som kan förändra människan är människan själv.



Det är fel, medmänniskan kan förändra människan också. Jag vet det för jag har råkat ut för det, jag sitter där nu, mitt i förändringen. Jag gillar inte det, att bli placerad nånstans där jag inte vill vara, där jag inte trivs, där allt känns dåligt.


 
 
Mel@

Mel@

24 april 2007 12:25

Lämnar lite avtryck för å visa att hon varit här... :o)
Förändring kan vara hemskt... I know..
Ens stadiga grund rasar samman, man undrar hur F*N man ska orka bygga upp den man haft..
Men man gör det.. Men det kan ta tid.
Å man får ta till hjälp.. Från nära och kära.. Det e tillåtet..
Ensam e man inte stark som många tror..

http://skadeskjutenskata.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thony - 23 maj 2007 23:29

Did I disappoint you or let you down? Should I be feeling guilty or let the judges frown? 'Cause I saw the end before we'd begun, Yes I saw you were blinded and I knew I had won. So I took what's mine by eternal right. Took your soul out ...

Av Thony - 20 maj 2007 23:40

Människa.  Var är du?  Människa.  Lever du? Helt och fullt?  Är det verkligen du? Eller finns du bara där,  i din dröm,  i din värld,  undrande,  misstänksam.  Nyfiken på nåt nytt,  med medicinsk trygghet,  söker ett liv.  Förstör dig själv.  Männis...

Av Thony - 20 maj 2007 23:16

När hjärtat dunkar av känslor. Vill det inre hjärta ivrigt förklara något obegripligt. Men tolkarnas väg tar mycket längre tid. Så det behöver inte alltid betyda kärlek, för den man ser i samma nanosekund. Kärlek kommer efter en lång tids vänskap t...

Av Thony - 12 maj 2007 12:45

Ibland känns allt som om ingenting har hänt, det känns precis som vanligt.Man kan då gå och undra varför man ska bli ensam och kvarglömd.som en gammal nalleörn som nån har glömt på tåget eller nåt. Luddig och utsliten liggandes i ett hörn, slängd i e...

Av Thony - 2 maj 2007 20:59

Gazing through the window at the world outsideWondering will mother earth surviveHoping that mankind will stop abusing her sometime   After all there's only just the two of usAnd here we are still fighting for our livesWatching all of history rep...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards